Graafinen suunnittelija –
Näkyvyyden rakentaja
Graafinen suunnittelija on yritysten näkyvyyden ja näyttävyyden rakentamisen ammattilainen.
Visuaalisuus on yrityksen ilmaisukeino. Jo ensivaikutelman avulla on mahdollista kertoa keitä olemme ja mitä teemme. Ja hyvin usein, ellei jopa aina, juuri graafinen suunnittelija oivaltaa olennaisen ja piirtää sen visuaalisesti myyvään muotoon.
Graafinen suunnittelija – Olennainen osa yritysten myyntitiimiä
Graafisena suunnittelijana koen olevani vahvasti mukana asiakkaitteni myyntiprosessissa, sillä työnjälkeni tarkoitus on parantaa asiakkaideni läsnäoloa heidän omassa toimiympäristössään ja samalla kasvattaa heidän myyntiään.
Suunnittelijana ja visuaalisen viestinnän- ja ilmaisun ammattilaisena minulle ominaista on pyrkiä kiteyttämään olennainen ymmärrettävään ja selkeään muotoon. Uskon ensivaikutelman merkitykseen niin hyvässä kuin pahassa. Ensivaikutelmalla ratkaistaan peli, kun sanaakaan ei ole vielä sanottu, mutta halutaan antaa laatu- ja uskottavuusmielikuva.
Sitä minä teen, visuaalisia ratkaisuja, jotka kertovat olennaisen ja myyvät. Myyvät niin sinun ajatuksesi kuin tuotteesi tai palvelusi.
Miksi palkata graafinen suunnittelija?
Graafinen suunnittelija on taiteen ja teknisen ohjelmisto-osaamisen moniosaaja. Kuva- , väri-, ja typografiavalinnat yhdistettynä saumattomaan sommitteluun muodostavat houkuttelevan ja informatiivisen visuaalisen viestin. Graafisen suunnittelijan työnjälki esiintyy useissa eri mediamuodoissa, kuten yritysten visuaalisissa ilmeissä, verkkosivuilla, mainoksissa ja muissa markkinointiviestinnän ratkaisuissa. Suunnittelija huomioi työssään yritysten viestinnän tavoitteet, kohderyhmäajattelun ja markkinointitavoitteet ja pukee ne tunnistettavaan ja muistettavaan muotoon.
Graafinen suunnittelu ja saavutettavuus
Graafinen suunnittelija on myös saavutettavuuden ammattilainen. Saavutettava palvelu, on se sitten verkkopalvelu, liikkuvan kuvan julkaisu tai pdf, huomioi käyttäjiensä mahdolliset erityispiirteet, tarpeet ja laitteistot. Saavutettavuus on merkittävä osa palvelun käyttökokemusta, erityisesti julkisella sektorilla, jonka julkaisuja ohjaa jo saavutettavuusdirektiivit. Graafisen suunnittelijan työssä saavutettavuus näkyy mm. väri- ja typografiavalinnoissa sekä sommittelussa. Tärkeässä osassa on myös tekninen ymmärrys, sillä erilaisten julkaisujen metatieto (looginen lukujärjestys, erilaiset tekstikuvaukset jne. ) määritellään ohjelmistollisesti.
Yhteenvetona graafinen suunnittelija on luova voimavara, joka auttaa yrityksiä erottumaan kilpailijoistaan, vetoamaan kohdeyleisöönsä ja parantamaan näkyvyyttä ja yhdenmukaisuutta läpi sirpaloituneen mediaympäristön.
Tilaa maksuton arvio
Tarvitsetko graafista suunnittelijaa ratkaisemaan yrityksesi markkinointiviestinnän haasteita? Tarjoan maksutonta analyysia yritysten markkinointiviestinnän nykytilasta ja kehityskohteista.
Ole yhteydessä, niin sovitaan sopiva aika tapaamiselle ja analyysille!
Jätä yhteydenottopyyntö
Tai ole suoraan yhteydessä
mikko@rauhamaki.fi
+358 40 557 4961
Työkokemus
10 vuotta yrittäjänä ja graafisena suunnittelijana monipuolisissa yritysten visuaalisen viestinnän ja brändityön projekteissa.
Osaamisalueet
Visuaalisten ilmeiden suunnittelu, logosuunnittelu, kirjasinmuotoilu, typografia, visuaalisen viestinnän ratkaisut, ohjeistukset ja julkaisut. Toteutan myös verkkosivustojen käyttöliittymät ja WordPress -sivustot ammattitaidolla.